شیره انگور

مطبخ خانومی

شیره انگور

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

شیره انگور

موادلازم:

انگور    2 کیلوگرم

خاک شیره         4قاشق سوپخوری

بهتره برای شیره از انگور بی دانه یا عسگری استفاده بشه ولی اگر در دسترستون نیست می تونین از انگورهای دیگه هم استفاده کنین فقط باید رسیده وشیرین باشه.مقدار خاک شیره به مقدار انگور وهمینطور ملس بودن ویا شیرین بودن انگور بستگی داره برای انگور رسیده وشیرین برای هر 1 کیلو 2 قاشق سوپخوری کافیه.

این تصویر خاک شیره است.

طرز تهیه:

انگورها رو می شوریم و دون می کنیم وبعدهم در غذاساز می ریزیم تا له بشن.بعد از له شدن خاک رو اضافه می کنیم.البته می تونیم از همون اول خاک رو اضافه کنیم وبعد در غذاسازبریزیم.

بعد از اضافه کردن خاک اجازه می دیم ده دقیقه بمونه تا خاک حسابی با انگور مخلوط بشه بعد در پارچه نخی میریزم وآب صاف انگور رو از تفاله اش جدا می کنیم.

می ذاریم تا آب صاف انگور دوساعت توی ظرف بمونه. اینکار به این علته که خاک بره ته ظرف وته نشین بشه اگه نتونیم خاک رو از آب انگور جداکنیم شیره شفاف نمی شه ورنگ ماتی به خودش می گیره.اگه آب صاف انگور رو توی کیسه نخی ضخیم بریزین وبذارین تا با صبر وحوصله آب انگور از کیسه بیرن بیاد(فشار ندین تا خاکها دوباره مخلوط نشن).

بعد آب شفاف رو توی قابلمه می ریزیم وروی حرارت می ذاریم ومی ذاریم تا جوش بیاد بعد از به جوش اومدن روی شیره کف جمع می شه وما این کف ها رو باید با کفگیر جمع کنیم.

حالا دیگه شیره به صورت کاملا شفاف در اومده فقط باید بذاریم تا ریز ریز بجوشه وغلیظ بشه.دقت کنین نباید زیاد غلیظ بردارین چون شیره بعد از خنک شدن سفت می شه تقریبا غلظتش مثل شربت بار بشه کافیه.

اینم مراحل پخت شیره توسط پدرعزیزم که با انگور باغشون شیره درست کردن.

بفرمایید...



موضوعات مرتبط: مرباها و مارمالادها و شیره ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 مهر 1394برچسب:مرباها و مارمالادها و شیره, | 23:49 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.